8 juli-11

I torsdags har vi varit på begravningen.. Det var så vackert!
Min gumman, det här är så ofattbart än - du är mycket saknad!!

Jag känner mig sådär och har det jobbigt.

Jag ville bara berätta lite om oss.

Vi har lekt mycket när vi var små från 3 år gammal. Vi gick på samma dagis, grundskolan, gymasietskolan och vi har tagit student samtidigt!
Vi bråkade många gånger men sen sams igen. :)  ´
Vi gick i samma på ridskolan "Brätte i Vänersborg" vi tävlade alltid mot andra och vi vann ofta! :) 
Vi hade så många hemligt språk och lätt att förstå varandra.
Det finns inte precis samma som Karin, hon var en speciell person.

Jag skaffade Alfred, hon började sugen på att köpa en hund oxå, Karin har bestämt sig att skaffa en Tollare. Rambo heter han.. Jag har lärt henne mycket och hon lärt mig med tex viltspår. Jag är fortfarande tränar viltspår med Alfred. Karin tyckte att jag måste anmäla mig till viltspår-provet med Alfred, jag ska göra det, lovar! Alfred var jätteduktigt på den än Rambo sade Karin och Rickard till mig. :)
Jag saknar att vi jobbade ihop mycket med våra hundar och vi hade många att olika aktiva med hundarna också.
Nyss hon har tävlat på lydnad med Rambo, dom vann, jag var jättestolt över henne! Hon var pi duktigt!

Karin har blogg http://www.kashima.blogg.se/ läser gärna om hennes aktiv med Rambo.



Jag berättade för henne när jag var gravid, men i började tror hon inte på mig, det var sant sa jag! Sen blev hon jätteglad för våra skull! :)
Nicole kom ut till världen så kom Karin och hennes sambo Rickard till oss på USÖ och fick träffat Nicole. Hon tog mycket hand om Nicole när hon var hos oss,  tex mata,byta blöja och leka med henne osv, jag ser att Karin är en som moster till Nicole! Jag ska berätta för Nicole när hon blir stor. :)

Rickard, vi kommer alltid finns för dig och jag älskar att ta hand om Rambo så ofta när han på jobbet,
Vi ska fortsätta träna tillsammans som jag brukar göra med karin..

jag kommer aldrig att glömma den våra bästa minne när vi har gjort massor kul saker tillsammans.
Men jag känner mig bara så j*vla ensam när jag själv är ute här i världen, utan min bästa vän i 25 år, men nu du finns inte här nu på länge, jag tänker varje dagar på dig. Men jag hoppas att du har det bra i himmel med din älskade djuren. R.I.P Karin Söderberg ♥



I söndags jag har varit hos Marran.
Hennes barnen har vattkoppor Så Nicole passade på träffa dem. vi får se om Nicole får vattkoppor sen. spännande.
Jag fick hjälp av Marran med att rakade på Alfreds runt halsen pga han fick eksem igen.. JOBBIGT!
Nu jag har bestämt mig att ska raka på Alfreds hela runt halsen, 1 mm.
Jag fick tipset av Karin. Hon har varit på apportkursen förut. Hon såg att många hundar som har rakat bara runt på halsen för att lätt att torka snabb och slipper att bli våta och fuktig..
Jag hoppas att det funkar bra för Alfred.
Alfred är en vattenälskande som älskar att bada och apport allt...
Stackars min lilla Alfred!

Igår skulle jag cykla med Alfred men blev inte av det pga framhjul gick sönder, trevligt va?
Men i alla fall jag fick hjälp av en snäll gubben som fixade min cykel! :)
Jag ska börja jogga oxkså för jag vill få upp en riktigt bra kondition igen! ;)

Idag har vi cykeltur med Alfred, det var första gången för honom, Alfred har skött sig jättefint tycker jag!
Jag trodde att det skulle bli lite svårt men nej jag hade fel! :)


Kommentarer
Postat av: Noork

Fint skrivet av dig gumman. Hon kommer alltid i våra hjärta och härliga minne. Det är fortfarande ofattbart, jag trodde det var bra dröm dag efterjag vaknade på morgon efter begravning. <3

2011-07-09 @ 06:50:05
Postat av: Moa

Jättefint skrivet om Karin! <3<3 Jag har fortfarande svårt att fatta detta här. :( Skönt/kul att du får ta hand om Rambo medan Ricce jobbar. Och kul för Alfred med. :) Om du behöver prata eller nått så säg till. Puss kram <3

2011-07-09 @ 08:51:37
URL: http://andreasamoa.blogg.se/
Postat av: Emma.c

Ja, det var jättefint begravning.

<3 Karin Söderberg<3



Stackars Alfred, jag vet att han älska bada!!

Bra, duktig Alfred att skött sig när ni cykel runt:-)



Vi ses snart, ( Det skulle blir rolig att passa Nicole i eftermiddag, så Amber och hon leka mycket:-D ) kram



2011-07-09 @ 09:43:18
URL: http://emmyemmio.blogg.se/
Postat av: Cami

fick gåshud och tårar! hon var en fin , vacker tjej. Hon säker glad att ni tar hand om rambo o finns där för R. Fina och söta bilder på er.



Stackars Alfred. måste säga att Nicole är så söt. hon liknar dig och B. myspys med barn!



Kram!

2011-07-09 @ 10:03:04
Postat av: linda & azi & tyra

fint skrivet om karin! ...



bra att cykeln gick bra! haha, ja den gula jag åkte heter kickbike.

2011-07-09 @ 10:20:42
Postat av: Karro

fint skriver om karin.. Ja inte lätt när du är nu ensam och inte ha karin länge när du behöver henne som mest. Men jag hoppas hon ha det så bra där uppe och ser upp till er och din familj. Till och med Rikke och Rambo.. Ellis, det kan ta sin tid. Minne finns alltid kvar och det försvinner aldrig!

krama om er. kram

2011-07-09 @ 13:53:01
Postat av: Åsa

Skicka massor KRAM på dig.. jätte fint berättelse KRAM om dig <3

2011-07-11 @ 07:20:42
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det är ofattbart och jag tänker mycket på dig ska du veta! Det är en jobbig period framför oss, men det kommer bli bättre... KRAM! <3

2011-07-29 @ 07:55:00
URL: http://ahlinder.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fina bilder du har och fint skrivet om Karing. Kollade hennes blogg och hundträning och döv var väldigt intressant. Själv är jag uppvuxen med teckenspråk. Jag vill inte vara okänslig men hon verkade ju så ung? Varför finns hon inte kvar?

2011-09-08 @ 10:54:37
URL: http://ovitaskor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0