viltspår träning och Nicole

När Alfred testade spår för första gången, luktade han hårt på blodet och tyckte att det var läsklig han skakade  också. Han kollade på andra om någon ska komma eller inte.  Sen han hittade klöv, han tycket att det smakade äckligt. Han har sökt ca 7 minuter.

Men nu andra gången, han fattade direkt, han ville start nu så han kan inte vänta lite! Hehe men jag försökte gör honom lugnt! :) sen så han får börja gå nu så han gïck så snabb och följde efter blodspår sen hittade han klöv, det är ungefär 120 meter, han har verkligen lärt sig ganska snabb :) Han var riktigt galen och ta med klöv när vi gick tillbaka till platsen. :) Han visade sig stolt! :) Nicole följde med mig också :)

Tack att Karin har lärt mig lite. Hon är duktigt på det!
Kanske jag ska börja gå på viltspår kursen med honom nå gången!? :)

Det är klart att vi ska med och kursen vardagslydnad 1 den 12 okt. :)




Jag älskar Nicole så mycket och har fortfarade svårt att tro att jag är en mamma till Nicole!
Hon har blivit större hela tiden! Vi ska till BVC nu på måndag och spännade att se hur mycket hon väger och om hon har vuxit mycket från 55 cm :D
Vi har märtk att hon är jättetrivs bra med bärsele än vagnen! :)
Så fort jag lade henne på vagn skriker hon direkt! jag har ändrat olika vad som hon gillar men nää inget!
Hon är verkligen envis! Och hon vill inte sova i sin säng med heller! Men det har blivit lite bätte iaf. ;)
Hon är alltid piggare på dagarna, när jag gick ute med Alfred. använder jag bärsele så somnar hon snabbt :)

Karin har tagit bilder på oss! :)

















Jag är stolt! ;)



Kommentarer
Postat av: nettan

kul läsning!! :d Alfred måste hajätte roligt att göra:P mysigt!:D:D

2010-10-01 @ 08:28:37
Postat av: Anonym

Kul för Alf :D, men jag ryser när han håller i klöv :-P.

Mysssss med Nicole :thumbup: :D

PUZZZ

2010-10-01 @ 08:33:09
Postat av: kakan

yes han förstod direkt vad det gäller. han jobbade jätte bra, bra fart. man behöver egentligen inte gå viltspår kurs. man kan höja liggtid, svårare terräng och tillägga vinklar, uppehåll m.m.. jag kan hjälpa dig med det. kanske blir det viltspår träning igen i helgen då blir det svårare för alf!;)

2010-10-01 @ 11:11:46
URL: http://kashima.blogg.se/
Postat av: Emma och Kelly

Alf var så duktig, Kelly göra också, men bara ta tid att hitta direkt, hon söka lite i börjar, ska ni göra igen? eller har ni gjort? hörs senare hur det går. kram

2010-10-02 @ 21:03:55
URL: http://emmyemmio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0